Ofte stilte spørsmål

Herfra finner du svar på våre ofte stilte spørsmål.

Materiale

Hvilke filformater bør jeg bruke når jeg leverer materiale?
  • Transkripsjon: Vi kan motta transkripsjonsmateriale i alle lyd- og videoformater.
  • Underteksting: Vi kan motta undertekstingsmateriale i alle videoformater.
  • Korrekturlesing: De beste resultatene får du når du sender materialet til oss i Word-format. Vi kan også motta filer i andre tekstformater, men i slike tilfeller bør du alltid høre med oss på forhånd.
Hvordan sender jeg filene?

Du kan sende filene til oss på: www.spoken.no/materiale.

Hva er leveringstidene?
  • Transkripsjon: Vi er i stand til å fullføre transkripsjoner veldig raskt. Vi kan for eksempel transkribere 10 timer med materiale på bare 3 dager etter at vi har mottatt materialet. Du mottar det ferdigstilte materialet senest den dagen som er angitt i pristilbudet. Hvis du trenger materialet enda tidligere, kan vi avtale en tidligere leveringsfrist.
  • Underteksting: Vi leverer ferdige undertekster for en times video innen et par dager. Hvis du trenger materialet enda tidligere, kan vi avtale en tidligere leveringsfrist.
  • Korrekturlesing: Leveringstiden vil avhenge av tekstens lengde og emne og hvorvidt teksten krever innholdsredigering (avtales separat). Du mottar det ferdigstilte materialet senest den dagen som er angitt i pristilbudet. Hvis du trenger materialet enda tidligere, kan vi avtale en tidligere leveringsfrist.
Hvordan mottar jeg det ferdigstilte arbeidet?

Vi sender det ferdige materialet til e-postadressen din i henhold til den avtalte tidsplanen.

Mottok dere filene jeg sendte inn for transkripsjon?

Når du har sendt inn lydfilene dine via innsendingsskjemaet på spoken.no/materiale, kommer du til en bekreftelsesside som viser alle filene vi har mottatt. Hvis du er usikker på om filene ble sendt riktig, kan du sende en e-post til info@spoken.no eller sjekke filenes status fra kundekontoen din.

Hvor lenge vil lenkene til fullførte jobber som sendes til meg via e-post fungere?

Av informasjonssikkerhetsmessige hensyn forblir lenkene vi sender gyldige i 10 dager fra e-posten er mottatt. Hvis lenkene er utløpt, kan du kontakte oss (info@spoken.no / +358 50 339 2407).

Priser og fakturering

Hvor mye koster tjenesten deres?

Prisene våre er angitt på vår prissiden vår. Når du ber oss om et tilbud, vil vi gi deg en nøyaktig pris på bestillingen din.

Er det mulig å forhandle om prisen?

Dersom prosjektet er mer omfattende enn det som er vanlig, tilbyr vi kvantumsrabatt. Be oss om et pristilbud hvis du ønsker å vite mer.

Når fakturerer dere bestillingen min?

Faktura for utført jobb sendes innen få dager etter at jobben er fullført. For mer omfattende prosjekter fakturerer vi månedlig basert på prosjektets fremdrift.

Kan jeg forhåndsbetale for fremtidig transkripsjon/teksting/korrekturlesning?

Om du ønsker det, kan vi selge såkalt «forskuddskreditt» som du kan bruke etter behov med en fleksibel tidsplan etter at du har betalt fakturaen. Si fra om du ønsker å kjøpe slik kreditt når du ber om et pristilbud.

Hvordan betaler jeg fakturaen min?

Betaling gjøres med e-faktura (bedriftskunder) eller gjennom nettbank, basert på fakturaen.

Hva er betalingsfristen?

Fakturaene våre har normalt en betalingsfrist på 14 dager.

Kundekonto

Hvordan registrerer jeg kundekontoen min?

Du kan opprette en personlige kundekonto på www.spoken.no/kundekonto. Klikk på «Register now» og fyll ut navn og e-postadresse. Du vil motta en e-post med aktivering av kontoen. Hvis du ikke har mottatt e-posten, bør du sjekke søppelpostmappen din.

Hvis du har sendt oss filer før du registrerte deg, ber vi om at du bruker samme e-postadresse som du brukte til å sende filene.

Hvorfor bør jeg registrere en kundekonto?

Fra kontoen kan du se alle filene du har sendt oss tidligere. Du kan også bruke den til å laste ned de ferdige filene, som blir lagret i tre måneder etter at de er ferdigstilt. Du kan også bruke kontoen til å sende flere filer til Spoken. Du kan imidlertid også sende filer uten å logge deg inn, ved å gå til www.spoken.no/materiale..

Må jeg registrere en kundekonto?

Nei. Det er frivillig å registrere seg, og du kan bruke tjenestene våre uten å opprette konto. Filer kan sendes til oss på www.spoken.no/material. De ferdige filene mottar du på e-post.

Hvordan logger jeg på kundekontoen min?

Logg inn på www.spoken.no/kundekonto. Brukernavnet ditt («Username») er e-postadressen din.

Jeg har glemt passordet til kundekontoen min. Hva bør jeg gjøre?

Klikk på «Forgot your password?» på www.spoken.no/kundekonto. Du vil motta en e-post med anvisninger om hvordan du endrer passordet. Hvis du ikke har mottatt e-posten, bør du sjekke søppelpostmappen din.

Jeg har spørsmål om kundekontoen min.

Hvis du har ytterligere spørsmål, kan du kontakte oss på info@spoken.no.

Generelt

Kan jeg være sikker på at informasjonen og innholdet jeg sender til deg forblir konfidensiell?

Vi tar informasjonssikkerhet og taushetsplikt på største alvor. Alle våre ansatte er underlagt taushetsplikt, og vi beskriver også alle forhold knyttet til taushetsplikt detaljert i de generelle brukervilkårene våre. Filer overføres ved gjennom beskyttede SSL-forbindelser, og tjenesten vår er alltid beskyttet med det siste innen teknologi.

Hva er de generelle brukervilkårene deres?

Du finner de oppdaterte avtalevilkårene våre her.

Hva betyr det at dere gir 100 % tilfredshetsgaranti?

For oss betyr kundenes tilfredshet alt. Hvis du ikke er fornøyd med kvaliteten på arbeidet vårt, og vi ikke har klart å forbedre kvaliteten i løpet av én runde med rettelser, slipper du å betale noe for tjenesten vår.

Hvem er kundene deres?

Blant kundene våre finner du universitetsforskere, offentlige organisasjoner, advokatfirmaer, videoproduksjonsselskaper og andre bedrifter og privatpersoner. Vi betjener alle kundegruppene våre i henhold til deres spesifikke behov. Se kundesiden for ytterligere informasjon om kundene våre.

Hvordan kontakter jeg dere?

Den raskeste måten å kontakte oss på er å sende en e-post til info@spoken.no. I kontortiden på hverdager svarer vi deg raskt.

Vi er klare for prosjektet ditt! La oss komme i gang nå.